ТОПОС ОДЕСИ В ЖИТТІ І ТВОРЧОСТІ ҐЕО ШКУРУПІЯ
Ключові слова:
Голлівуд на березі Чорного моря, топос Одеси, естетичні особливості інтерпретації міського простору, інтермедіальні сполучення поезії і прози Ґео Шкурупія з кінематографічними прийомамиАнотація
Ідея системного дослідження естетичних інновацій потужної генерації митців Розстріляного Відродження зреалізована у спеціальному вивченні поєднання літературних і кінематографічних інтенцій, закорінених у
“Голлівуді на березі Чорного моря” – всесоюзній фабриці ВУФКУ, топосом якої стала Одеса. Конкретно ж у цій статті аналізується досягнення футуриста Ґео Шкурупія, на творчість якого вплинула праця на одеській кіностудії й особлива аура дружби і взаємопідтримки, якими були зв’язані Микола Бажан і Юрій Яновський, Олександр Довженко і Микола Куліш, Амвросій Бучма і Гнат Юра, Майк Йогансен і Костянтин Паустовський. Ідеться про взаємопроникнення у літературні тексти Ґео Шкурупія кінематографічних прийомів і креативної аури Південної Пальміри.
Посилання
Briukhovetska L. (2017), Ukrainski pysmennyky i kino 1920-kh [Ukrainian writers and cinemas of 1920th], Kurier Kryvbasu, no. 329-330-331, pp. 276–286 [in Ukrainіan].
Hariaiv V. (2013), Krok vpered. «Zyma 1930 roku» Geo Shkurupiia [Forward step. «Winter of 1930» Geo Shkurupii], in: Shkurupii Geo. (2013), Vybrani tvory, Kyiv, pp. 797-801 [in Ukrainіan].
Doroshevych V. (2017), Lehenda pro stvorennia odesytky [Legend is about creation of Odesa], available at: http://az.lib.ru/d/doroshewich_w_m/text_1907_legenda_ob_odessitke.shtml.
Ilnytskyi O. (2003), Ukrainskyi futuryzm 1914–1930 [Ukrainian futurism 1914–1930], Lviv, Litopys [in Ukrainіan].
Kerlot H.Je. (1994), Slovar’ simvolov [Dictionary of symbols], Moscow, REFL-book [in Russian].
Kuziakina Natalia (2010), Traiektorii dol [Trajectories of fates], Kyiv, Tempora [in Ukrainіan].
Kulish M. (1990), Tvory v dvokh tomakh [Works are in two volumes], volume 2, Kyiv, Dnipro [in Ukrainіan].
Lazurin S. (1926), Borotba veletniv. Frahment stsenariiu [Fight of giants. Fragment of scenario], Kino, no. 2, in: Briukhovetska L. (2017), Ukrainski pysmennyky i kino 1920-kh [in Ukrainіan].
Mamardashvili M. K. (1996), Neobhodimost’ sebja [Necessity itself ], Moscow, Labyrynt [in Russian].
Petrov V. (1992), Diiachi ukrainskoi kultury /1920-1940 rr. / Zhertvy bilshovytskoho teroru [Ukrainian cultural/workers 1920-1940/ Victim of bolshevist terror], Kyiv, Voskresinnia [in Ukrainіan].
Punina O., Solovei O. (2013), Geo Shkurupii, korol futuroprerii [Geo Shkurupii, king of futuroprerii], Kyiv, Smoloskyp [in Ukrainіan].
Starynkevych Ye. (2013), Retsenziia na roman “Dveri v den” [Review on a novel “Doors in a day”], Geo Shkurupii. Vybrani tvory, Kyiv, Smoloskyp [in Ukrainіan].
Tanotografija jerosa. Zhorzh Bataj i francuzskaja mysl’ serediny ХХ veka (1994), [Tanotografija of jeros. Zhorzh Bataj and French idea of middle of ХХ of century], SPb, Mifril [in Russian].
Teliha I. (2013), Retsenziia na roman “Dveri v den”, [Review on a novel “Doors in a day”], in: Shkurupii Geo. (2013), Vybrani tvory, pp. 793-797 [in Ukrainіan].
Tomenko M. (2002). Teoriia ukrainskoho kokhannia, [Theory of Ukrainian love], available at: http://dotyk.in.ua/tomenko2.html.
Shevelov Yu. (2008), Vybrani pratsi: U 2 kn. Kn. II. [Chosen labours: In 2 кн. Кн. of ІІ], Kyiv [in Ukrainіan].
Shkurupii Geo. (2013), Vybrani tvory [Works are chosen], Kyiv, Smoloskyp [in Ukrainіan].
Yanovskyi Yu. (1983), Komentari do knyzhok «Prekrasna Ut», «Krov zemli», «Maister korablia» ta «Chotyri shabli» [Comments to the books “Wonderful Ут”, “Blood of earth”, “Master of ship” and “Чотирі of sabre”],Yanovskyi Yu. Tvory u 5 t., volume 5, Kyiv, Dnipro [in Ukrainіan].
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2021 Вісник Одеського національного університету. Філологія
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.