РИТОРИЧНІ СТРАТЕГІЇ АРГУМЕНТАЦІЇ У СПІЛКУВАННІ В СОЦІАЛЬНИХ МЕРЕЖАХ

Автор(и)

  • Софія Нерян Одеський національний університет імені І. І. Мечникова, Ukraine

DOI:

https://doi.org/10.18524/2307-8332.2020.2(22).235180

Ключові слова:

комунікативна стратегія, комунікативна тактика, соціальна мережа, мережевий дискурс, аргументація, риторичність

Анотація

Статтю присвячено аналізу дискурсу соціальних мереж у лінгвопрагматичному аспекті: виокремлено типи комунікативних стратегій, що мають риторичний характер і використовуються з метою переконання, аргументації в дописах учасників мережевого спілкування. Доведено, що риторичність є визначальною рисою мережевого дискурсу в аргументативному аспекті. Запропоновано поділяти риторичні стратегії аргументації на стратегії інтелектуалізації і самопрезентації, що є амбівалентними, тому використовуються в кооперативній і конфліктній взаємодії. Стратегія інтелектуалізації передбачає демонстрацію інтелекту мовця – рівня освіти, обізнаності, начитаності і використання відповідних аргументів у дискусії. Основною тактикою її реалізації є покликання на авторитети, що належить до непереконливих аргументів у дискусії. Стратегія самопрезентації актуалізує чинник мовця як особи, чиї твердження сприймаються без додаткової аргументації саме через повагу до особистості, та орієнтована на позитивне оцінювання особистості і діяльності мовця.

Посилання

Bulova A. D. Komunikatyvni stratehiyi i taktyky: problemy systematyky [Communicative strategies and tactics: problems of systematics]. Movni i kontseptualʹni kartyny svitu. 2004. S. 11–16.

Issers O. S. Kommunikativnyje strategii i taktiki russkoj rechi [Communicative strategies and tactics of Russian speech]. Moscow: URSS, 2003.286 p.

Kovrigina E. A. Kommunikativnaja strategija samoprezentatsiji v dyskurse internet-yintervju [Communicative strategy of self-presentation in the discourse of Internet interviews]: diss. for the degree of cand. philol. sciences. Kemerovo, 2010.177 s.

Kuzmich N. Komunikatyvna stratehiya samoprezentatsiyi i taktyky yiyi realizatsiyi (za materialamy televiziynykh intervʺyu) [Communicative strategy of self-presentation and tactics of implementation (for materials of television interviews)]. Visnik of Lviv University of the Name I. Frank. Serіya іnozemnoji movy. 2013. vyp. 21, pp. 89–94.

Sedov K. F. Dyskurs i lichnostʹ: Évoliutsyja kommunikativnoj kompetentsyji [Discourse and personality: Evolution of communicative competence]. Moscow: Labyrinth, 2004. 320 p.

Selivanova O. O. Suchasna linhvistyka: napryamy ta problemy [Suchasna linguistics: direct problems]. Poltava: Dovkilla-K, 2008.712 p.

Stanko D. V. Stratehiyi i taktyky v emotsiynomu movlenni [Strategies and tactics in emotional development]. Zapysky z romano-hermansʹkoyi filolohiyi. 2014. S. 179–185/

Syuta G. M. Tsytatnyy tezaurus ukrayinsʹkoyi poetychnoyi movy ХХ stolittya [Quote thesaurus of the Ukrainian poetry of the XX century]. Kiev, Vidavnichy Center of Dmitry Burago, 2017. 384 p.

Khomenko I. Lohika [Logic]. Kyjow: Abris, 2004. 256 p.

##submission.downloads##

Опубліковано

2020-12-16

Як цитувати

Нерян, С. (2020). РИТОРИЧНІ СТРАТЕГІЇ АРГУМЕНТАЦІЇ У СПІЛКУВАННІ В СОЦІАЛЬНИХ МЕРЕЖАХ. Вісник Одеського національного університету. Філологія, 25(2(22), 64–73. https://doi.org/10.18524/2307-8332.2020.2(22).235180

Номер

Розділ

Статті