ДИНАМІКА ПРАКТИК ТА СТРАТЕГІЙ ПОЕТИЧНОГО ТЕКСТОТВОРЕННЯ МОДЕРНІСТІВ СРІБНОГО ВІКУ

Автор(и)

  • Надія Сподарець Одеський національний університет імені І. І. Мечникова кафедра загального та слов'янського літературознавства, Україна https://orcid.org/0000-0001-8098-7455

Ключові слова:

модернізм, Срібний вік, тип модерністської літературної свідомості, тип модерністської літератури, символізм, акмеїзм, футуризм, літературознавча ідентифікація

Анотація

В статті простежено динаміку практик та стратегій текстотворення в межах аксіологічно значущого для поетів-модерністів Срібного віку «дискурсу свідомості» та однієї з його форм – оніричного дискурсу. В творчій самоідентифікації пісьменників цей тип текстів показовий їх некласичними інтенціями до подолання межі між суб’єктом та об’єктом поетичної рефлексії. До того ж, саме в оніричному діскурсі безпосередньо проявляється трансгресивність як визначальная риса літературної свідомості модерністів. Аналіз дає підстави для констатації відходу символістів, акмеїстів та футуристів від класичних принципів текстотворення, посилення його прагматики, експлікації нових літературних форматів трансгресії.

Посилання

Bal'mont K. (1991)Izbrannoe. Stihotvorenija, perevody, stat'i. Moskva: Pravda, 608 s.[in Russian].

Belyj A. (1994)Apokalipsis v russkoj pojezii. Kritika. Jestetika. Teorija literatury: v 2-h t. T. 1. Moskva: Iskusstvo. URL: http://az.lib.ru/b/belyj_a/text_0440.shtml [in Russian].

Blok A. (1980) Stihotvorenija i pojemy. 1898–1906 gg. Sobranie sochinenij: v 6-ti t. T. 1. Leningrad: Hudozhestvennaja literatura. 512 s. [in Russian].

Bobrinskaja E. A. (1994) Mehanizm «raboty snovidenija» v futuristicheskom vzaimodejstvii pojezii i zhivopisi. Son – semioticheskoe okno. Snovidenie i sobytie. Snovidenie i iskusstvo. Snovidenie i tekst.ХХY1 Vipperovskie chtenija. Moskva: Milano: Edizioni Gabriele Mazzotta. S. 57–64. [in Russian].

Bobrinskaja E. A. (2003) Russkij avangard: istoki i metamorfozy. Moskva: Pjatajastrana. 303 s. [in Russian].

Brjusov V. Ja. (1973) Stihotvorenija. Pojemy. 1892–1909 gg. Sobranie sochinenij: v 7 t. T. 1. Moskva: Hudozhestvennaja literatura. 670 s.[in Russian].

Kihnej L. G. (1997) Pojezija Anny Ahmatovoj. Tajny remesla. Moskva: Dialog MGU. 146 s.[in Russian].

Mamardashvili M. (1997) Psihologicheskaja topologija puti: M. Prust «V poiskah utrachennogo vremeni». Sank-Peterburg: Rus. Hristian. gumanit. inst. 571s. [in Russian].

Mandel'shtam O. Je. (1990) Stihotvorenija. Perevody. Sochinenija: v 2 t. T. 1. Moskva: Hudozhestvennajaliteratura. 638 s.[in Russian].

Merezhkovskij D. S. (1994) O prichinah upadka i o novyh techenijah sovremennoj russkoj literatury. Jestetika i kritika: v 2 t. T. 1. Moskva : Iskusstvo – Har'kov: Folio. S. 137–226. [in Russian].

Minc Z. (1987) Neskol'ko dopolnitel'nyh zamechanij k probleme «simvola v kul'ture». Aktual'nye problemy semiotiki kul'tury: Uchen. zapiskiTartuskogoun-ta. 1987. Vyp. 746. S. 95--101. [in Russian].

Mirskij D. P. (1978) Velimir Hlebnikov. Literaturno-kriticheskie stat'i. Moskva : Sovetskij pisatel'. S 218–224. [in Russian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2020-11-19

Як цитувати

Сподарець, Н. (2020). ДИНАМІКА ПРАКТИК ТА СТРАТЕГІЙ ПОЕТИЧНОГО ТЕКСТОТВОРЕННЯ МОДЕРНІСТІВ СРІБНОГО ВІКУ. Вісник Одеського національного університету. Філологія, 25(1(21), 121–130. вилучено із http://philolvisnyk.onu.edu.ua/article/view/235344

Номер

Розділ

Статті