ТРАНСФОРМАЦІЯ МАСОВОЇ КУЛЬТУРИ В СУЧАСНИХ МЕДІАТЕКСТАХ
Ключові слова:
масова культура, медіа текст, нові інформаційні потоки, ЗМІАнотація
У статті подано аналіз соціокультурного феномену «масова культура», зокрема увагу зосереджено на випадках трансформації маскульту в сучасних медіа. Окреслено сутнісні характеристики сучасних медіатекстів, їх найбільш виразні типологічні риси (стандартизація і шаблонність образів, деіндивідуалізація, усередненість, міфологізація, естетизація потворного, жахливого, культ речей), що пов’язані з проявами масової культури в постіндустріальному суспільстві. Доведено, що функції масової культури (розважальна, комерційна, ідеологічна, демонстраційна, компенсаторна, нормативно-регулятивна, адаптивна, функція формування настанови на споживання) багато в чому дублюють або корелюють із функціями сучасних засобів масової інформації.
Посилання
Bezugla, R. I. (2010), Masova kultura : do problemu vuznachennja ponjattja, Culture and Art at Modern World, No. 11, pp. 25 – 34. (in Ukrainian)
Gurevich, P. S. (1991), Massovaja kultura kak phenomen. Pfilosofiya kulturu, Moskow, Nauka, pp. 230 – 256. (in Russian)
Kazak, M.Y. (2013), Mediatext: sushnostnuye i tipologicheskije svoystva [Elektronnuj resurs]. Global media journal. No. 1, T.2: http://www. gmj. sfedu. ru / v2il/ v2il_kazak.(in Russian)
Ortega-i-Gasset, X. (2008), Vostanije mass, Moscow, ASTR, 352 p, (in Russian)
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.