ТРАНСФОРМАЦІЯ МАСОВОЇ КУЛЬТУРИ В СУЧАСНИХ МЕДІАТЕКСТАХ

Автор(и)

  • Жанна Горіна Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського (Одеса), Україна

Ключові слова:

масова культура, медіа текст, нові інформаційні потоки, ЗМІ

Анотація

У статті подано аналіз соціокультурного феномену «масова культура», зокрема увагу зосереджено на випадках трансформації маскульту в сучасних медіа. Окреслено сутнісні характеристики сучасних медіатекстів, їх найбільш виразні типологічні риси (стандартизація і шаблонність образів, деіндивідуалізація, усередненість, міфологізація, естетизація потворного, жахливого, культ речей), що пов’язані з проявами масової культури в постіндустріальному суспільстві. Доведено, що функції масової культури (розважальна, комерційна, ідеологічна, демонстраційна, компенсаторна, нормативно-регулятивна, адаптивна, функція формування настанови на споживання) багато в чому дублюють або корелюють із функціями сучасних засобів масової інформації.

Посилання

Bezugla, R. I. (2010), Masova kultura : do problemu vuznachennja ponjattja, Culture and Art at Modern World, No. 11, pp. 25 – 34. (in Ukrainian)

Gurevich, P. S. (1991), Massovaja kultura kak phenomen. Pfilosofiya kulturu, Moskow, Nauka, pp. 230 – 256. (in Russian)

Kazak, M.Y. (2013), Mediatext: sushnostnuye i tipologicheskije svoystva [Elektronnuj resurs]. Global media journal. No. 1, T.2: http://www. gmj. sfedu. ru / v2il/ v2il_kazak.(in Russian)

Ortega-i-Gasset, X. (2008), Vostanije mass, Moscow, ASTR, 352 p, (in Russian)

##submission.downloads##

Опубліковано

2019-09-18

Як цитувати

Горіна, Ж. (2019). ТРАНСФОРМАЦІЯ МАСОВОЇ КУЛЬТУРИ В СУЧАСНИХ МЕДІАТЕКСТАХ. Вісник Одеського національного університету. Філологія, 24(1(19), 14–20. вилучено із http://philolvisnyk.onu.edu.ua/article/view/235481

Номер

Розділ

Статті