ДИФЕРЕНЦІАЦІЯ КОМУНІКАТИВНОГО ВПЛИВУ ЗА НЕЙРОФІЗІОЛОГІЧНОЮ АКТИВАЦІЄЮ

Автор(и)

  • Наталя Кутуза Кафедра прикладної лінгвістики Одеського національного університету імені І. І. Мечникова, Україна

Ключові слова:

комунікативний вплив, переконування, сугестія, нейрофізіологічна активація, фактор актуалізації впливу

Анотація

Статтю присвячено різновидам комунікативного впливу, зокрема запропоновано класифікацію впливу, де фактори його актуалізації розподілено на два блоки: фактори соціопсихологічних характеристик суб’єкта й об’єкта впливу (або фактори інтерактивної актуалізації комунікативного впливу) та фактори повідомлення (або фактори текстової актуалізації комунікативного впливу). Основну увагу зосереджено на розгляді одного з факторів текстової актуалізації впливу ‒ факторі побудови повідомлення за нейрофізіологічною активацією (ліво- та правопівкульна), що відповідно кваліфікує вплив як переконування та сугестію.

Посилання

Bekhterev V. M. Suggestion and its role in public life / V. M. Bekhterev. ‒ SPb. : Peter, 2001. ‒ 256 p.

Vojtasik L. The use of psychology in the system of propaganda / L. Voitasik // Advertising: suggestion and manipulation. Media-oriented approach: studies. benefit for faculties of psychology, sociology, economics and journalism. ‒ Samara: Publishing house “Bakhrakh-M”, 2001. ‒ P. 208–285.

Vorobyova A. Ye. Moral self-determination of an individual as a resource for counteracting unethical publications in the media / A. Ye. Vorobyova, A. B. Kupreychenko // Psychological Impact: Mechanisms, Strategies, Opportunities of Counteraction / A. L. Zhuravleva, N. D. Pavlova. ‒ M.: Institute of Psychology, RAS, 2012. – P. 179–201.

Goncharov G.A. Suggestion: Theory and Practice [Electronic resource] / G. A. Goncharov. ‒ Access mode: http://universalinternetlibrary.ru

Jowett G. S. Propaganda and suggestion / G. S. Jowette, V. O’Donnell // Advertising: suggestion and manipulation. Media-oriented approach: studies. benefit for faculties of psychology, sociology, economics and journalism. – Samara: Bakhrakh-M Publishing House, 2001. ‒ P. 186–207.

Dushkina, M. R. Psychology of Influence / M. R. Dushkina. ‒ SPb.: Peter, 2004. ‒ 224 p.

Zazykin V. G. Psychology of advertising and promotional activities: [monograph] / V. G. Zazykin, E. V. Zazykina, A. P. Melnikov. ‒ M.: INTELBUK; Publishing house ELITE, 2009. ‒ 224 p.

Ivin A. A. Rhetoric: the art of persuading / A. A. Ivin. ‒ M.: FAIR-PRESS, 2002. ‒ 304 p.

Kovalevskaya T. Yu.Sugestiya in the field of linguistic problems / T. Yu. Kovalevskaya // Slavic collection: Sb. sciences works / [rep. edit NV Kondratenko]. ‒ K.: Publishing House Dmitry Burago, 2012. ‒ Vip. 17. ‒ Ch. I. ‒ P. 32-38.

Kolotilova NA Rhetoric: Teach. manual / N. A. Kolotilova. ‒ K.: Center for Educational Literature, 2007. ‒ 232 p.

Kutuza N.V. Communicative Suggestion in the Advertising Discourse Psycholinguistic Aspect: Monograph / N.V. Kutuza. ‒ K.: Publishing House of Dmitry Burago, 2018. ‒ 736 p.

Linetsky M. L. Suggestion. Knowledge. Vera / M. L. Linetsky. ‒ K.: Politizdat of Ukraine, 1988. ‒ 160 p.

Petrenko V.F. Art of suggestive influence [Electronic resource] / V. F. Petrenko, V. V. Kucherenko. ‒ Access Mode: http: // csr.spbu.ru/pub/RFBR_publications/articles/social sciences / 2002 / iskusstvo-suggestivnogovozdeystviya_02_hum.pdf

Porshnev B. F. About the beginning of human history. Problems of paleopsychology / B. F. Porshnev. ‒ M.: Thought, 1974. ‒ 487 p.

Ryumshina L. I. Manipulative techniques in advertising: [studies. allowance.] / L.I. Ryumshin. ‒ M.: MarT; Rostov n / D: Mart, 2004. ‒ 240 p. ‒ (Series “Journalism and advertising”).

Selivanova O. The fundamentals of the theory of language communication: [textbook] / O. O. Selivanova. ‒ Cherkasy: Publishing house Chabanenko Yu. A., 2011. ‒ 350 p.

Slobodianik A.P. Psychotherapy, suggestion, hypnosis / A.P. Slobodianik. ‒ Ed. 3rd, rev. and add. ‒ K.: Health, 1978. ‒ 480 s.

Smirnov S. Suggestion and its surroundings: suggestion, trance, hypnosis [Electronic resource] / S. Smirnov. ‒ Access mode: http: // www.b.17.ru/article/66803

Sternin I. А. Basics of speech influence: studies. ed. / I. A. Sternin. ‒ Ed. 2nd, rev. ‒ Voronezh: Origins, 2012. ‒ 178 p.

Suggestive technologies of manipulative influence: teach. manual / V. M. Petryk, M. M. Prysyazhnyuk, L. F. Kompantseva, E. D. Skulish, O. D. Boyko, V. V. Ostroukhov; for community edit E. D. Skulisha. ‒ 2nd form. ‒ K.: VIPOL, 2011. ‒ 248 p.

Feofanov O. Advertising: new technologies in Russia / O. Feofanov. ‒ SPb. : Peter, 2003. ‒ 384 p. : il. (A series

of “Marketing for professionals”).

Cherepanova I. Conspiracy of the people. How to create a strong political text / I. Cherepanova. ‒ M.: KSP +,

‒ 464 p.

Cherepanova I. The Arrow of Time. Directed energy of the world / I. Cherepanova. ‒ M.: Profit Style, 2009. ‒

p.

Petty R. E. Psyhological processes underlying persuasion / R. E. Petty, P. Briñol. ‒ Diogenes. ‒ 2008. ‒

V. 217. – P. 52–67.

##submission.downloads##

Опубліковано

2019-09-18

Як цитувати

Кутуза, Н. (2019). ДИФЕРЕНЦІАЦІЯ КОМУНІКАТИВНОГО ВПЛИВУ ЗА НЕЙРОФІЗІОЛОГІЧНОЮ АКТИВАЦІЄЮ. Вісник Одеського національного університету. Філологія, 24(1(19), 57–65. вилучено із http://philolvisnyk.onu.edu.ua/article/view/235497

Номер

Розділ

Статті