ЕЛЕКТРОННІ ДИДАКТИЧНІ МАТЕРІАЛИ ДО КУРСУ «ОСНОВИ УКРАЇНСЬКОЇ ТА ЗАРУБІЖНОЇ ЛІТЕРАТУРИ» ДЛЯ ІНОЗЕМНИХ СТУДЕНТІВ ПІДГОТОВЧОГО ВІДДІЛЕННЯ
Ключові слова:
іноземні студенти, підготовче відділення, українська та зарубіжна література, інформаційне освітнє середовище, інформатизація освіти, електронні дидактичні матеріали, презентація, навчальний посібник, відео- та аудіоматеріали, електронний та паперовий носій, веб-ресурсиАнотація
У статті розглядається актуальне питання стосовно впровадження в освітній процес сучасних інформаційно-комунікативних елементів та особливостей організації навчального процесу на підготовчому факультеті з іноземними громадянами гуманітарного профілю навчання у процесі викладання дисципліни «Основи української та зарубіжної літератури». А саме, увага приділяється створенню електронних дидактичних матеріалів до курсу. Паралельно з електронними аудіо-, відеоматеріалами мають місце звичні підручники або навчальні посібники, роздаткові матеріали на паперовому носії. Прослідковується безпосередній зв’язок між процесом викладання літератури, її
вивченням на початковому етапі для іноземців та досягненням студентами певного рівня мовних компетенцій. Національна мова у всьому її багатстві та розмаїтті найбільш повно представлена у творах художньої літератури. Наслідком цього є виняткова увага, яка приділяється роботі з художнім текстом. Комплексне знайомство з фольклором, культурою і літературною творчістю є необхідними складовими при вивченні мови, в іншому випадку дисципліна засвоюється не в тому обсязі, якого вимагає Програма підготовчого
факультету гуманітарного профілю навчання. Для створення ефективних умов засвоєння літературознавчого та художнього матеріалу викладачі звертаються до впровадження у навчально-виховний процес сучасних форм та методів подання матеріалу: від паперового носія до відеоматеріалів. В Україні, що намагається інтегруватися в європейський та світовий навчальний процес, рівень впровадження електронних форм та методів в освітній процес у системі вищої освіти останнім часом набирає темпи. І хоч більшість студентів, що навчаються на початковому довузівському етапі приїжджають з
країн, що розвиваються, вони вже готові до позитивних змін у сфері освіти, охоче долучаються до користування ресурсами електронних підручників, навчальних сайтів, окремих навчальних та пізнавальних матеріалів у закритих групах та спеціалізованих сторінках у соцмережі Facebook, до спілкування на теми навчання у програмах Skype, Viber, Messenger тощо. Першочерговим завданням – є розробка типології і виявлення структури можливих сфер та ресурсів їх ефективного використання та упровадження у навчально-виховний
процес на підготовчому факультеті. Наводиться структурна ієрархія наявних електронних матеріалів: за формою їх подання та походження, за місцем розташування матеріалів, за обсягом матеріалу. Особлива увага приділяється спеціальному навчальному сайту, що функціонує автономно та створений спеціально для студентів Інституту підготовки іноземних громадян.
На платформі Facebook розміщуються різнопланові навчальні матеріали: 1. у загальнодоступній групі ІПІГ; 2. у закритій групі для всіх студентів ІПІГ, що навчаються у поточному році; 3. у загальнодоступній групі «Вивчаємо українську мову та літературу»; на сторінках «Русский язык», «Українська мова як іноземна», «Країнознавство», що створені та наповнюються відповідним контентом силами викладачів кафедри лінгводидактики; 4. у закритій групі гуманітарного профілю навчання, де викладач може розміщувати матеріали, відповідати на питання студентів, вести з ними дискусію, відтерміновану у часі, розміщувати авторські матеріали методичного характеру.
Наповнення розробленої структурної ієрархії електронним інтерактивним контентом – є нагальною потребою та найпершою задачею, що стоїть перед викладачами кафедри щодо забезпечення курсу викладання основ літератури на початковому рівні іноземним студентам
Посилання
Duschenko O. Using of the Internet in education: experience abroad // Physical and Mathematical Education : scientific journal. – 2016. – Issue 3(9). – Р. 35-42.
Dyachenko S.I. Ukrainian Literature for Foreign Students / S. I. Dyachenko, O. V. Pyatetskaya. – K. .: Academy, 2010. – 310 p.
Yelisova M.O. Commentary reading of artistic works: teach. manual for foreign students / M.O. Yelisova. – K., 2010.
Matveeva N.M. The expantion of opportunities of the information educational environment through the use of social networks/ А.А. Saveliev, N.M. Matveeva/ Actual problems in international students teaching and learning in Ukraine: III International scientific conference 18-20 May 2016. – Ternopil: FOP Palyanytsya V.A., 2016. – P.118-120.
Prisovska G. Electronic textbook for Ukrainian and foreign literature for elementary students of foreign languages// Problems and prospects of language training of foreign students: materials of the XII International Scientific and Practical Conference. – Kharkiv: KhNADU, 2017. – P. 357-363.
Prisovska G., Nerya Madaryaga, Implementation of a comprehensive study guide on literature for elementary students in the informational educational environment // Materials of the Xth International Scientific and Practical Conference “Informational Education and Professional Communication Technologies of the XXI Century” Odessa: ONPU, September 14-15, 2017 / under the communes. edit V.G.Sprinsyan. – Poltava: Simon, 2017 – ONPU, Odessa – P. 287 – 291.
Sapozhnikova O. Ukrainian and foreign literature. Initial course for foreign students of preparatory faculties of higher educational institutions: Textbook. – 2 views., Corrected., Papers. – K.: Kind. “Kyiv University”, 2005. – 179 p.
Educational information resources and systems: Mode of access: http://www.kievoit.ippo.kubg.edu.ua/kievoit/2013/96/96.html
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.