ЛІТЕРАТУРНИЙ ПРОЦЕС: ОСМИСЛЕННЯ ФОРМ ЙОГО ПРОЯВУ
Ключові слова:
літературний процес, літературознавче дослідження, поліфонія, діалогічне поле, цілісність, дискретністьАнотація
У статті йде мова про зміст поняття «літературний процес», а також про таку його особливість, як поліфонія, поєднання в ньому цілісності і дискретності. Автор статті звертає увагу на взаємодію в літературознавчій
науковій роботі макро- і мікродіалогічних полів, звучання в ній безлічі голосів: самого автора дослідження, письменника, творчість якого досліджується, а також тих митців, до яких у думці, або ж, цитуючи їх, звертався художник, створюючи свої твори. Часто ця поліфонія задається вже назвою літературознавчого дослідження. У полі зору автора статті – монографії, що вийшли останніми роками (С. Бураго, Т. Гундорової, О. Богданової, В. Мусій, А. Тарарака).
Посилання
Astrahan N.І (2017), Duhovno-tvorchij ta іstorichnij vimіri buttya v hudozhn’omu cіlomu fіlosofs’kogo romanu: «Gra v bіser» G. Gesse ta «Doktor ZHivago» B. Pasternaka [Spiritually creative and historical measurings of life in artistic whole philosophical a novel: “There is «playing the bead»” of G. Gesse and «Doctor Zhivago» by B. Pasternak] [in:] Mova і kul’tura [Language and Culture], Kyiv, Vidavnichij dіm Dmitra Burago, Issue 19, Vol. V (185), pp.112 – 121 [in Ukrainian]
Astrahan N. І. (2013), Polіfonіya lіteraturnogo tvoru: teoretichnij aspekt [Polyphony of literary work: theoretical aspect] [in:] ZHitomirs’kі lіteraturoznavchі studії [The Zhytomyr study of literature studios], Zhitomir, ZHitomirs’kij derzh. un-t іm. І. Franka, № 7, pp. 175–183 [in Ukrainian].
Bogdanova O. V. (2005), Konceptualist Vladimir Sorokin. Ucheb.-metod. posobie [Conceptualist Vladimir Sorokin: Textbook], Saint Petersburg, Filolgicheskij f-t SpbGU [in Russian]
Bogdanova O. V. (2013) Roman umer, da zdravstvuet roman! (roman V. Sorokina «Roman») [The novel is dead, long live the novel (the novel by V. Sorokin “Roman”) [in:] Filologicheskie nauki. Nauchnye doklady vysshej shkoly [Philological science. Scientific reports of higher school], № 3, pp. 31 – 43 [in Russian].
Bogdanova O. V. (2014) Roman umer, da zdravstvuet roman! (roman V. Sorokina «Roman») [The novel is dead, long live the novel (the novel by V. Sorokin “Roman”) [in:] Filologicheskie nauki. Nauchnye doklady vysshej shkoly [Philological science. Scientific reports of higher school], part 2, №1, pp. 89 – 101.
Bogdanova O. V. (2017), Sovremennyj vzglyad na russkuyu literaturu XIX – serediny XX vv.: Monografiya [A modern view on Russian literature of XIX – XX cent.: Monograph], Saint Petersburg, Filolgicheskij f-t SpbGU [in Russian]
Burago S. (2015), Melodiya stiha {Melody of verse] [in:] Burago S. Nabeg yazychestva na rubezhe vekov [The inroad of paganism at the turn of the century], Kyiv, Izdatel’skij dom Dmitriya Burago, pp.182 – 447 [in Russian].
Grigor’ev A. A. (2008), Vzglyad na russkuyu literaturu so smerti Pushkina [Glance at Russian literature since Pushkin’s death] [in:] Grigor’ev A.A. Apologiya pochvennichestva [The apologia of pochvennichestvo], Moscow, Institut russkoj civilizacii [in Russian].
Gundorova T. (2013), Pіslyachornobіl’s’ka bіblіoteka. Ukraїns’kij lіteraturnij postmodernіzm: Monografіya [After the Chernobyl library. Ukrainian literary postmodernism: Monograph], Kyiv, Kritika [in Ukrainian]
Dmitrieva І. V.(2017) Teoretichnі konceptі і realії hudozhn’oї tvorchostі: napryam, zhanr, avtor (na materіalі anglomovnoї dramaturgi drugoї polovinі HKH stolіttya): avtoref. diss. … kand.. fіlol. nauk. Special’nost’ 10.01. 06 – Teorіya lіteraturi [Theoretical concept and reality of artistic work : direction, genre, author (on material of English-language dramaturgy of the second to the half of ХХ of century): Thesis for a Assistant of Doctor Degree in Philology, Specialitie 10.01.06 – Theory of Literatura], Zhitomir [in Ukrainian]
Ingarden Roman (1962). Issledovaniya po ehstetike [Studies in aesthetics], Moscow, Izdatel’stvo Inostrannoj literatury [in Russian]
Kristeva Yu. (2004), Razrushenie poehtiki [Destruction of Poetics] [in:] Kristeva Yu. Izbrannye trudy. Razrushenie poehtiki [Selected works. Destruction of Poetics], Moscow, «Rossijskaya politicheskaya ehnciklopediya» (ROSSPEHN) [in Russian]
Musij V. B.(2016) «… Glyadya zadumchivo v nebo shirokoe»: CHelovek i priroda v proizvedeniyah I. S. Turgeneva 1840–1850-h gg. :Monografiya [“...looking thoughtfully into the sky wide”. Man and nature in the prose of I. S. Turgenev of 1840-1850 years: Monograph], Odessa : Pechatnyj dom [in Russian]
Musij V. B. Mifopoehtika russkoj predromanticheskoj i romanticheskoj prozy: Monografiya [Mythopoetics of the Russian preromantic and romantic prose: Monograph], Odessa :Astropriit, 2008 [in Russian]
Pisarev D. (1955) Bazarov {Bazarov] [in:] Pisarev D. Soch. : V 4-h tt. [Works], vol 1-4, Moscow,GIHL, vol.2, pp. 7 – 50 [in Russian]
P’ege-Gro N. (2008) Vvedenie v teoriyu intertekstual’nosti [Introduction to the theory of intertextuality], Moscow, Izdatel’stvo LKI [in Russian]
Slovar’ russkogo yazyka (SRYA): V 4-h t. (1981 -1984) [Dictionary of the Russian language], Moscow, Russkij yazyk [in Russian]
Tararak A. V. (2014) Interpretaciya napoleonovskogo mifa v russkoj literature XIX nachala XX veka: Monografiya [Interpretation of the Napoleonic myth in the Russian literature of the XIX – early XX-th century],Kyiv, Izdatel’skij dom Dmitriya Burago [in Russian]
Umberto Ehko o svoej biblioteke: philologist [Umberto Ehko about his library: philologist], availably at: https://philologist.livejournal.com/8232233.html
Halizev V. E. (2004), Teoriya literatury [Theory of literature], Moscow [in Russian]
Shemetova T.G. (2011) Biograficheskij mif o Pushkine v russkoj literature sovetskogo i postsovetskogo periodov: avtoref. diss. … d-ra filologicheskih nauk. Special’nost’ 10.01. 01 – Russkaya literature [Biographic myth about Pushkin in Russian literature of soviet and postsovetskogo periods: Thesis for a Doctor Degree in Philology, Spesiality 10.01.01 – Russian literature], Moscow [in Russian].
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.