СМИСЛОВИЙ ПОТЕНЦІАЛ ДЖАЗОВИХ КОННОТАЦІЙ У ПОЕТИЧНОМУ СВІТІ А. ШИРЯЄВА
Ключові слова:
джазовий єкфрасіс, семіотизація пристрастей, музичні коди, авторський міфАнотація
У статті увагу зосереджено на осмисленні поняття «Джазовий єкфрасіс» та розкривається його потенціал. Розглянуто як єкфрасіс в цілому має високу міру інтерпретаційного потенціалу, що актуалізує в сприйнятті читача авторські інтенції. Проаналізована символічна специфіка джазу відповідно до єксплікації тем пасіонарності та пристрастей. Виявлено наскільки джазовий єкфрасіс сприяє процесу семіотизації пристрастей. Вивчено, як джазовий єкфрасіс виражає через певну знакову та символічну систему різні варіанти розвитку ліричного сюжету. Показано як важливий аспект джазової художньої ідеології – потенційна діалогічність – сприяє семіотизації пристрастей за допомогою джазових кодів і метафор. На матеріалі вірша Андрія Ширяєва «Розчерк вітру. Вибігаю по клавішах...» проілюстровано кореляцію кодів джазового єкфрасіса та семіотики пристрастей як показників міфологізованого волею поета авторської свідомості. Проаналізовано, як тема музики у вірші А. Ширяєва нерозривно пов’язана з переживанням екстазу і джазових асоціацій, що акцентуються автором.
Посилання
Geller, L. (2002), “Revival of a concept, or Word about an ekphrasis”, Jekfrasis v russkoj literature : trudy Lozannskogo simpoziuma ; pod red. L. Gellera [Ekfrasis in the Russian literature: works of the Lausanne symposium; under the editorship of L. Geller], MIK, Moscow, Russia, pp. 5–22.
Girin, Ju. N. (2013), “Literature in the system of culture of avant-garde”, Thesis abstract for Cand. Sc. (Philology), 10.01.03 “Literature of the people of the countries of the abroad”, Moscow, Russia.
Grejmas, A. Zh. and Fontanij, Zh. (2007), Semiotika strastej. Ot sostojanija veshhej k sostojaniju dushi [Semiotics of passions. From a condition of things to state of mind], Translated by Merkulova, I. G., LKI, Moscow, Russia.
Kollier, Dzh. L. (1984), Stanovlenie dzhaza [Formation of jazz], Translated by Matveev, A., Raduga, Moscow, Russia.
Mednis, N. E. (2006), “Religious ekphrasis” in the Russian literature”, Critic and semiotics, issue 10, Novosibirsk, pp. 58–67.
Polishhuk, N. A. (2015), “Self-identification of jazz in literature: from the first collections to anthologies and training programs”, The Bulletin of the Udmurt university: History and philology, vol. 25, issue 5, pp. 170–175.
Stepanov, Ju. (2016), “Outstanding poet Andrey Shiryaev: [the preface to the edition]”, Shirjaev A. V. Sluchajnyj angel: [kniga stihov], Izdatel’stvo Evgenija Stepanova, , Moscow, Russia.
Frank, S. (2002), “Infection with passions or text “presentation”: pathos and ekphrasis at Gogol”, Jekfrasis v russkoj literature : trudy Lozannskogo simpoziuma ; pod red. L. Gellera [Ekfrasis in the Russian literature: works of the Lausanne symposium ; under the editorship of L. Geller], MIK, Moscow, Russia, pp. 32–41.
Hodel’, R. (2002), “Ekfrasis and “demodalization” of a statement”, Jekfrasis v russkoj literature : trudy Lozannskogo simpoziuma ; pod red. L. Gellera [Ekfrasis in the Russian literature: works of the Lausanne symposium; under the editorship of L. Geller], MIK, Moscow, Russia, pp. 23–31.
Jeliade, M. (2000), Shamanizm: arhaicheskie tehniki jekstaza [Shamanism: archaic technicians of ecstasy], Sofija, Kiev, Ukraine.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.