КОМПОЗИЦІЙНО-ЗМІСТОВНА ОРГАНІЗАЦІЯ ТЕКСТІВ ЛІТЕРАТУРНО-КРИТИЧНИХ ПОРТРЕТІВ О. МАНДЕЛЬШТАМА 1920-х рр.

Автор(и)

  • С. В. Остапенко Одеський національний університет імені І. І. Мечникова, Ukraine

DOI:

https://doi.org/10.18524/2307-8332.2021.1(23).251884

Ключові слова:

літературна критика, текст, літературно-критичний портрет, нарис, композиційно-змістова організація, О. Мандельштам

Анотація

У статті досліджуються особливості композиційної та змістової організації літературно-критичних портретів О. Мандельштама першої половини 1920-х років «О. Блок», «Огюст Барб’є» та «До ювілею Ф. К. Сологуба» в аспекті жанроутворюючих характеристик. Жанрова ідентифікація статей дозволяє простежити етапи становлення авторської жанрової моделі літературно-критичного портрету в творчості О. Мандельштама. В даному дослідженні стверджується гіпотеза, що статті критика, які стали об’єктом аналізу, можуть бути атрибутовані як літературно-критичні портретні нариси, зазначено, що композицію цих праць побудовано на причинно-наслідкових зв’язках, в їхній основі — розвиток продуманої та логічно зваженої концепції. В статті доведено, що О. Блок для О. Мандельштама — творець культури; О. Барб’є — поет революції; Ф. Сологуб — поет, який є “насичений часом”.

Посилання

Mandelshtam O.E. (1993) A. Blok [A. Block] [in:]. Mandelshtam O.E. Sobraniye sochineniy v 4 kh t.[Collection of works, v.1-4] Moskva : Art-Biznes Tsentr. T.2. Stikhi i proza 1921 – 1929 gg. [Poems and Prose of 1921-1929s] C. 252-256 [in Russian].

Mandelshtam O. E. (1993) Ogyust Barbye. Poet Parizhskoy revolyutsii 1830 g. [Ogyust Barbye. A Poet of Paris Revolution] [in:] Mandelshtam O.E. Sobraniye sochineniy v 4-kh t. [Collection of works, v.1-4] Moskva: Art-Biznes Tsentr. T.2. Stikhi i proza 1921 – 1929 gg. [Poems and Prose of 1921-1929s]. C. 302-305[in Russian].

Mandelshtam O.E. (1993) K yubileyu F.K. Sologuba [To F.K. Sologub’s Jubilee] [in:] Mandelshtam O.E. Sobraniye sochineniy v 4-kh t. [Collection of works, v.1-4] Moskva: Art-Biznes Tsentr.T.2. Stikhi i proza 1921 – 1929 gg. [Poems and Prose of 1921-1929s]. C. 407-409 [in Russian]

Barakhov V. S. (1985) Literaturnyy portret. Istoki. poetika. Zhanr [Literary Portrait. Sourses. Poetics. Genre]. Leningrad: Nauka. 311 s.[in Russian].

Melnik M.(2007) Literaturniy portret: do problemi zhanrovoї modeli [Literary Portrait. Tot he Problem of Genre Model]. Visnik Lvivskogo universitetu. Serіya Zhurnalіstika. Iss. 31. P. 215-220 [in Russian].

Pianykh M. F. Blok i russkaya sovetskaya poeziya [Block and Russian Soviet Poetry] [Elektronnyy resurs].URL:http://www.imli.ru/litnasledstvo/Tom%2092-1/LN92 1_8_Pianykh.pdf

Dudkin V. V. Simvolika poemy A. Bloka «Dvenadtsat». Na materiale zarubezhnykh issledovaniy [Symbolics of Block’s Poem „Twelve”. On Materiale of Foreign Researches] [Elektronnyy resurs]. URL: http://philolog.petrsu.ru/filolog/konf/1990/12dudkin.htm

Trykov V. P. Sent-Bev i zhanr literaturnogo portreta [Sent-Bef and Ganre of Literary Portrait]. [Elektronnyy resurs]/ URL: http://www.litdefrance.ru/199/1125

##submission.downloads##

Опубліковано

2022-07-22

Як цитувати

Остапенко, С. В. (2022). КОМПОЗИЦІЙНО-ЗМІСТОВНА ОРГАНІЗАЦІЯ ТЕКСТІВ ЛІТЕРАТУРНО-КРИТИЧНИХ ПОРТРЕТІВ О. МАНДЕЛЬШТАМА 1920-х рр. Вісник Одеського національного університету. Філологія, 26(1(23), 46–54. https://doi.org/10.18524/2307-8332.2021.1(23).251884

Номер

Розділ

Статті