ОСОБЛИВОСТІ МОВЛЕННЄВОЇ ПОВЕДІНКИ КОРИСТУВАЧІВ СОЦІАЛЬНИХ МЕРЕЖ: РЕАЛІЗАЦІЯ СТРАТЕГІЇ СПОНУКАННЯ (НА МАТЕРІАЛІ УКРАЇНСЬКОЇ ТА АНГЛІЙСЬКОЇ МОВ)

Автор(и)

  • Лідія Швелідзе Національний університет «Одеська юридична академія», Україна

DOI:

https://doi.org/10.18524/2307-8332.2022.2(26).274987

Ключові слова:

віртуальна комунікація, мережевий дискурс, комунікативна стратегія, комунікативна тактика, українська мова, англійська мова

Анотація

Статтю присвячено дослідженню лінгвопрагматичних параметрів комунікативної взаємодії користувачів соціальних мереж Facebook і Twitter. У центрі уваги постав стратегічний аспект комунікативної поведінки в межах реалізації кооперативного спілкування – комунікативні стратегії і тактики. Розглянуто основні теоретичні підходи до визначення поняття комунікативної стратегії та комунікативної тактики, визначено специфіку кооперативної стратегії спонукання в мовленнєвій взаємодії носіїв української та англійської мов у соціальних мережах. Схарактеризовано основні комунікативні тактики стратегії спонукання – наказ, прохання і рекомендацію – та проаналізовано мовні засоби їхньої репрезентації в мережевому дискурсі. Метою дослідження є виявлення мовних засобів реалізації комунікативної стратегії спонукання в мережевому спілкуванні носіїв української та англійської мови. Об’єкт дослідження – українськомовний та англомовний сегменти дискурсу соціальних мереж, предмет дослідження – мовні засоби реалізації стратегії спонукання в мережевому дискурсі. Матеріалом для аналізу слугували дописи і коментарі українськомовних та англомовних користувачів відомих соціальних мереж Facebook і Twitter за 2017–2021 роки. Загалом схарактеризовано 939 контекстів дописів і коментарів.

Посилання

Dem’yankov, V. Z. (1982). Conventions, rules and strategies of communication (interpretive approach to argumentation [Konventsii, pravila i strategii obshcheniya (interpretiruyushchiy podkhod k argumentatsii)]. Izvestia of the Academy of Sciences of the USSR. Ser. lit. and lang. Vol. 41. No. 4. P. 327–337. [in Russian].

Klyuyev, Ye. V. (2002). Speech communication [Rechevaya kommunikatsiya]. Moskva: Ripol Klassik. [in Russian].

Matveyeva, G. G., Samarina I. V., Seliverstova L. N. (2009). Two directions in modern pragmatics [Dva napravleniya v sovremennoy pragmatike]. Bulletin of St. Petersburg University. 2009. Series 12. Vip. 1. Part II. P. 50–61. [in Russian].

Parshina, O. N. (2007). Russian political speech: theory and practice [Rossiyskaya politicheskaya rech’: teoriya i praktika]. Moskva: LKI Publishing House. [in Russian].

Selivanova, O. O. (2008). Modern linguistics: directions and problems [Suchasna lingvistika: napryami ta problemi]. Poltava: Dovkillya-K, 2008. [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-04-28

Як цитувати

Швелідзе, Л. (2023). ОСОБЛИВОСТІ МОВЛЕННЄВОЇ ПОВЕДІНКИ КОРИСТУВАЧІВ СОЦІАЛЬНИХ МЕРЕЖ: РЕАЛІЗАЦІЯ СТРАТЕГІЇ СПОНУКАННЯ (НА МАТЕРІАЛІ УКРАЇНСЬКОЇ ТА АНГЛІЙСЬКОЇ МОВ). Вісник Одеського національного університету. Філологія, 27(2(26), 93–99. https://doi.org/10.18524/2307-8332.2022.2(26).274987

Номер

Розділ

Статті