ЛІНГВІСТИЧНА РЕАЛІЗАЦІЯ МОТИВІВ ЕЛІТАРНОСТІ В ІМІДЖЕВОМУ РЕКЛАМНОМУ ДИСКУРСІ (НА ПРИКЛАДІ СОЦМЕРЕЖ)
DOI:
https://doi.org/10.18524/2307-8332.2024.1(29).318667Ключові слова:
бренд, вплив, імідж, лінгвістичний маркер, мережевий дискурс, мотив елітарності, рекламний дискурсАнотація
У статті розглянуто реалізацію мотивів елітарності в іміджевому рекламному дискурсі, а саме їхня лінгвістична специфіка. Виявлено, що в рекламній діяльності із серії т. зв. споживацьких мотивів власне мотиву елітарності немає, а є дотичні, такі, як мотив престижу й мотиви самоствердження. Мета дослідження ‒ виокремити лінгвістичні маркери мотивів елітарності в іміджевому рекламному мережевому дискурсі. Об’єкт дослідження є рекламний дискурс, предмет ‒ лінгвістичні маркери мотивів елітарності іміджевого рекламного мережевого дискурсу. Джерельна база дослідження ‒ українськомовні іміджеві рекламні дискурси соціальних мереж «Інстаграм» і «Фейсбук», зафіксовані протягом 2022‒2024 рр. Детально розглянуто семантику лексем «еліта», «вишуканий», «престиж» та їхні похідні, де виявлено спільну сему, що маркує елітарність запропонованих рекламою товарів та послуг. Проаналізовано рекламні повідомлення й доведено, що окрім власне окреслених лінгвістичних маркерів, застосовуються й інші (витончений, елегантний, ексклюзивний тощо), які контекстуально актуалізують мотив елітарності.
Посилання
Busel, V. T. (Ed.) (2005). Velykyi tlumachnyi slovnyk suchasnoi ukrainskoi movy (z dod. i dopov.) [Large Explanatory Dictionary of the Modern Ukrainian Language (with annexes and additions)]. Kyiv: Perun. [in Ukrainian].
Gerus, O. I. (2015). Konstruiuvannia dyskursyvnykh praktyk spozhyvannia komertsiinoiu reklamoiu v suchasnomu ukrainskomu suspilstvi [Construction of discursive practices of consumption by commercial advertising in modern Ukrainian society] [Cand. Sc. Thesis in Sociology]. Lviv. [in Ukrainian].
Kolisnychenko, T. V. (2020). Reklamnyi dyskurs: poniattia, oznaky ta funktsii [Advertising discourse: concept, features and functions]. Zakarpatski filolohichni studii, 2(13), 93–97. [in Ukrainian].
Kutuza, N. V. (2018). Komunikatyvna suhestiia v reklamnomu dyskursi: psykholinhvistychnyi aspect [Communicative suggestion in advertising discourse: psycholinguistic aspect]. Kyiv: Dmytro Burago Publishing House. [in Ukrainian].
Kutuza, N. V. (2005). Motyvatsiini ta funktsionalni osoblyvosti erhonimiv yak elementiv reklamy [Motivational and functional features of ergonyms as elements of advertising]. Dialogue. Media Studios, (2), 82–92. [in Ukrainian].
Kutuza, N. V. (2024). Reklamnyi merezhevyi dyskurs: efekty vplyvu [Advertising network discourse: effects of influence]. XXXI Mizhnarodna naukovo-praktychna konferentsiia ‘Scientific Research in the Conditions of Rapid Development of Information Technologies’ (pp. 112–114). Helsinki. [in Ukrainian].
Kutuza, N. V. (2003). Strukturno-semantychni modeli erhonimiv (na materiali erhonimikonu m. Odesa) [Structural and semantic models of ergonyms (based on the material of the ergonymicon of Odessa)] [Cand. Sc. Thesis in Рhilology, 10.01.01; Odesa I. I. Mechnikov National University]. Odesa. [in Ukrainіan].
Yaremenko, V., & Slipushko, O. (Comps.). (1999). Novyi tlumachnyi slovnyk ukrainskoi movy [New Explanatory Dictionary of the Ukrainian Language]. Kyiv: Akonit. [in Ukrainian].
Shevchenko, L. I., Derhach, D. V., Diadyshcheva-Rosovetska, Yu. B., Syzonov, D. Yu., & Shulinova, L. V. (Eds.). (2023). Linhvistychna imidzhelohiia: slovnyk terminiv i poniat [Linguistic Imageology: Dictionary of Terms and Concepts]. Kyiv: Lira-K. [in Ukrainian].
Ponomarenko, Ya. S. (2023). Tekst lektsii navchalnoi dystsypliny “Teoriia ta praktyka imidzheolohii” [Text of the lecture of the academic discipline “Theory and Practice of Imageology”]. Kharkiv: Kharkivskyi natsionalnyi universytet vnutrishnikh sprav. https://ru.scribd.com/document/783703164/ [in Ukrainian].
Popova, N. V. (2016). Osnovy reklamy [Basics of advertising]. Kharkiv: VDELE. [in Ukrainian].
Romanchenko, A. P. (2019). Elitarna movna osobystist u prostori naukovoho dyskursu: komunikatyvni oznaky [Elite linguistic personality in the space of scientific discourse: communicative features]. Odesa: Odesa I. I. Mechnikov National University. [in Ukrainian].
Smyrnova, T. H. (2004). Modeliuvannia reklamnoho imidzhu [Modeling of advertising image]. Kyiv: Navchalno-polihrafichna laboratoriia Instytutu zhurnalistyky. [in Ukrainian].
Tsupikova, O. A. (2019). Reklamnyi dyskurs yak odyn iz typiv instytutsiinoho dyskursu [Advertising discourse as one of the types of institutional discourse]. Visnyk Mariupolskoho derzhavnoho universytetu. Seriya Filolohiia, (21), 206–212. [in Ukrainian].
Shvelidze, L. D. (2023). Movni zasoby realizatsii komunikatyvnykh stratehii u dyskursi sotsialnykh merezh (na materiali ukrainskoi y anhliiskoi mov) [Linguistic means of implementing communicative strategies in the discourse of social networks (based on Ukrainian and English materials)] [Cand. Sc. Thesis in Рhilology]. Vinnytsia. [in Ukrainian].
Kutuza, N., & Kravets, I. (2020). Linguophilosophical aspect of communicative influence: theoretical basis. Wisdom, 14(1), 45–55.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2024 Вісник Одеського національного університету. Філологія

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.