ЛІНГВІСТИЧНІ МАРКЕРИ НАТИВНОЇ РЕКЛАМИ В МЕРЕЖЕВОМУ ДИСКУРСІ

Автор(и)

  • Наталя Кутуза Одеський національний університет імені І. І. Мечникова, Одеса, Україна https://orcid.org/0000-0002-0816-3264
  • Олена Михайлова Одеський національний університет імені І. І. Мечникова, Одеса, Україна

DOI:

https://doi.org/10.18524/2307-8332.2024.1(29).318668

Ключові слова:

«бренд, джинса», лінгвістичний маркер, маніпуляція, мережевий дискурс, нативна реклама, сугестема

Анотація

Статтю присвячено лінгвістичним маркерам нативної реклами, яка функціонує в мережевому дискурсі. Визначено основні ознаки, які притаманні нативній рекламі на відміну від традиційної, пояснено переваги нативної реклами. Мета дослідження ‒ проаналізувати специфіку лінгвістичної реалізації нативної реклами в мережевому дискурсі. Об’єктом дослідження стала нативна реклама в мережевому дискурсі, предметом – лінгвальна реалізація нативної реклами. Джерельною базою слугували соцмережі «Facebook», «Instagram», «YouTube», вебсайти «Мейкап», «Розетка», «Prom», платформи Google та ін. Ілюстративний матеріал становить 150 одиниць нативної реклами. Окреслено специфіку нативної реклами, «джинси», прихованої реклами. Запропоновано удосконалення форматів нативної реклами, а також авторська класифікація видів нативної реклами. З’ясовано актуальні лінгвістичні маркери нативної реклами: 1) обов’язкові маркування (у вигляді однієї лексеми «Реклама», «Спонсоровано», а також синтаксичні конструкції, які є словосполученнями або частиною початку речень «За підтримки»; «На правах реклами»; «Партнерська пропозиція»; «В співробітництві з...»); 2) рекомендаційний характер повідомлень (поради) та відсутність прямого заклику до купівлі, які тісно пов’язані між собою.

Посилання

Hakh, O. (2024). Yak stvoryty yakisnu natyvnu reklamu: konspekt z treninhu LMF [How to create high-quality native advertising: a synopsis of the LMF training]. https://rubryka.com/article/stvoryty-natyvnu-reklamu [in Ukrainian].

Holub, O., & Romanyuk, O. (2018). Natyvna reklama chy dzhynsa: yak vidriznyty i yak pravylno rozmishchaty [Native advertising or jeans: how to distinguish and how to place correctly]. http://surl.li/ydvthe [in Ukrainian].

Hordyuk, O. (2024, April 24). Natyvna reklama – (NE)dzhynsa: yak vidriznyty? [Native advertising – (NOT) jeans: how to tell the difference?]. Mediakrytyka. http://surl.li/ljcxsz [in Ukrainian].

Yehorova, O. I., Dzykovych, O. V., & Kovalenko, A. Ya. (2020). Suhestiini proiavy natyvnoi reklamy na prostorakh bloho- ta vlohosfer [Suggestive manifestations of native advertising in the spaces of the blog and vlog spheres]. Zakarpatski filolohichni studii, (13(2)), 68–73. [in Ukrainian].

Zybina, K. V., & Syvolovskyi, I. M. (2018). Natyvna reklama – novyi instrument vluchnoho okhoplennia tsilovoi audytorii [Native advertising is a new tool for effectively reaching the target audience]. Visnyk ekonomiky transportu i promyslovosti, (62), 306‒312. [in Ukrainian].

Kolupayeva, O. M. (2018). Movna spetsyfika natyvnoi reklamy (na materiali internet-vydannia “Bird in Flight”) [Language specificity of native advertising (based on the material of the online publication “Bird in Flight”]. Naukovi pratsi Kamianets-Podilskoho natsionalnoho universytetu imeni Ivana Ohiienka. Filolohichni nauky, (46), 200‒203. [in Ukrainian].

Kutuza, N. V. (2018). Komunikatyvna suhestiia v reklamnomu dyskursi: psykholinhvistychnyi aspekt [Communicative suggestion in advertising discourse: psycholinguistic aspect]. Kyiv: Vydavnychyy dim Dmytra Buraho. [in Ukrainian].

Lehkyi O., & Martsynkovska O. (2019). Natyvna reklama yak priorytetnyi napriam upravlinnia kontentnoiu stratehiieiu [Native advertising as a priority area of content strategy management]. Rehionalni aspekty rozvytku produktyvnykh syl Ukrainy, (24), 53‒62. [in Ukrainian].

Litvinova, M. M. (2022) Realizatsiia suhestyvnoho vplyvu natyvnoi reklamy [Implementation of the suggestive influence of native advertising]. New development horizons of philological science (pp. 125–163). Riga, Latvia: Baltija Publishing. https://baltijapublishing.lv [in Ukrainian].

Slovnyk ukrainskoi movy v 20 tomakh [Dictionary of the Ukrainian language in 20 volumes]. http://surl.li/vwphsy [in Ukrainian].

Tkachenko, A. (2023). Shcho take natyvna reklama? [What is native advertising?]. https://wezom.com.ua/ua/blog/nativnaya-reklama [in Ukrainian].

Shche raz pro natyvnu reklamu: pliusy, minusy, pidvodni kameni [One more time about native advertising: pros, cons, pitfalls]. https://adsider.com/ua/shche-raz-pro-natyvnu-reklamu-pliusy-minusy-pidvodni-kameni/ [in Ukrainian].

Yakovenko, Y. A. (2024). Natyvna reklama: vazhlyvyi instrument suchasnoho marketynhu [Native advertising: an important tool of modern marketing]. http://surl.li/ctdvcv [in Ukrainian].

Yakunina, D. (2021). Natyvna reklama: yak yii vprovadzhuiut ukrainski media i chomu tse ne dzhynsa [Native advertising: how it is implemented by the Ukrainian media and why it is not a joke]. http://surl.li/hgnplr [in Ukrainian].

Wojdynski, B. W. (2016). Native advertising: Engagement, deception, and implications for theory. In R. Brown, V. K. Jones, & B. M. Wang (Eds.), The new advertising: branding, content and consumer relationships in a data-driven social media era (pp. 203–236). Santa Barbara, CA: Praeg.

##submission.downloads##

Опубліковано

2025-01-20

Як цитувати

Кутуза, Н., & Михайлова, О. (2025). ЛІНГВІСТИЧНІ МАРКЕРИ НАТИВНОЇ РЕКЛАМИ В МЕРЕЖЕВОМУ ДИСКУРСІ. Вісник Одеського національного університету. Філологія, 29(1(29), 30–40. https://doi.org/10.18524/2307-8332.2024.1(29).318668

Номер

Розділ

МОВОЗНАВСТВО